بالای کوه قیه در یک روز پاییزی

کوه قیه کلاهکی با شیب منفی است که یکی از بزرگترین کلاهک های سنگی جهان می باشد

شهر ماکو در مه و قبل از بارش برف

در یک روز پاییزی همراه دوست عزیزم به بالای کوه قیه رفتیم تا درمکان همیشگی من کمپ کرده و روزی در آغوش کوهستان سپری کنیم .

هوا سرد و مه آلود بود ولی دل هایمان گرم و وجودمان پر از انرژی ، بعد از رسیدن به مرتفع ترین قسمت کوه قیه به سمت مکان مورد نظر حرکت کردیم و بعد از برپایی کمپ به سمت دامنه کلاهک سنگی قیه راه افتادیم و همراه با تماشای جلوه های طبیعت سخنان بسیار گفتیم .

شهر کوهستانی ماکو در یک روز پاییزی

در میان مسیر درختچه داغداغانی دیدم که هنوز دو میوه آن بر روش شاخه بود که طمع چیدن طعم آنها را داشتم ، ابتدا کوچکتر را چیدم و طعم ترش آنرا چشیدم سپس به گرفتن عکس از میوه بزرگتر پرداختم و بعد آنرا تقدیم دوستم کردم ، به گردش خود ادامه دادیم . تا اینکه تصمیم گرفتیم به کمپ خود بازگردیم و برای نهار آماده شویم .

میوه وحشی مرمره یا همان داغداغان

آتش به پا کردیم و در هنگام صرف غذا دانه های سفید اولین برف پاییزی وجودمان را لمس کرد . شوق این همه زیبایی ، هوایی سرد و آرامشی بی نظیر نوشیدنی گرم طلب میکرد ، ساعت ها به نوشیدن چای و کافه و تماشای چهره مه آلود و سرد کوهستان های ماکو پرداختیم و به هنگام شب راه بازگشت را به هنگام تاریکی در پیش گرفتیم .